COVID-19 עולמי

ד"ר אנתוני פאוצ'י, היועץ הרפואי לממשל האמריקאי, פורש מתפקידיו

המומחה המוביל בארה"ב למחלות זיהומיות ומי שגישתו לניהול המאבק בקורונה אומצה ע"י מערכות הבריאות במדינות רבות, פורש בגיל 81 | הודיע כי ימשיך לשמש כמנטור למדעני הדור הבא

ד"ר אנתוני פאוצ'י. צילום: דוברות הבית הלבן

ד"ר אנתוני פאוצ'י בן ה-81, מי שנחשב למומחה מס' 1 בארה"ב למחלות זיהומיות, חוקר, יועץ רפואי לממשל האמריקאי, הודיע אתמול (ג') על החלטתו לעזוב את כל תפקידיו הרשמיים.

דעותיו והערכותיו של ד"ר פאוצ'י על מגיפת הקורונה צוטטו בהרחבה בעולם, בעיקר כשהמגיפה רק החלה להתפשט וניהול האירוע שהעסיק את העולם, החל משנת 2020, התאפיין באי ודאות. התקשורת בארה"ב ציינה כי פאוצ'י נעים ההליכות שימש מאז שפרצה מגיפת הקורונה גם כמדריך-התנהגות לציבור האמריקאי. להערכותיו היתה גם השפעה על התנהלות מערכות בריאות במדינות אחרות, כאשר רבים מהמומחים למחלות זיהומיות בעולם הרבו להתייעץ איתו.

ד"ר פאוצ'י גם ציין בהודעתו כי אין בכוונתו לצאת לפנסיה ולפרוש באופן מוחלט אלא שבשנים הבאות ישמש, בין השאר, כמנטור ויועץ לדור הבא של חוקרים ומומחים למחלות זיהומיות, שעל פי הערכותיו יהוו גם בעתיד איום על העולם.

הוא החל בתפקידו כיועץ לממשל בתקופת הנשיא רונלד רייגן והמשיך בכל הממשלים עד הנוכחי, בנשיאותו של ג'ו ביידן, שגם מינה אותו ליועצו הרפואי האישי. כשפרצה מגיפת הקורונה עמד תחת ביקורת של פוליטיקאים ומעל כולם הנשיא טראמפ שזלזל והמעיט בחומרת המצב ובמחלה עצמה. הופעלו עליו לחצים לשנות את גישתו אבל הוא סירב בעקשנות ובנחישות לזוז מעמדותיו או להגמיש את הנחיות ההתנהגות עליהן המליץ לציבור.

ד"ר פאוצ'י, שהעיד על עצמו שהוא עוסק בתחום המחלות הזיהומיות זה יותר מ-50 שנה, פירט בין השאר את המחקרים והעבודות שבהן היה מעורב, בכל הנוגע ל-HIV, מחלת נגיף מערב הנילוס, שפעת, אבולה, זיקה וכאמור בשנים האחרונות – במחולל הקורונה.

נשיא ארה"ב ביידן ציין בהודעתו על פרישת יועצו הרפואי כי תרם רבות גם לשאר העולם והודות לו ניצלו חיי מיליונים.

נושאים קשורים:  ד"ר אנתוני פאוצ'י,  קורונה,  מחלות זיהומיות,  ארה"ב,  דונאלד טראמפ,  ג'ו ביידן,  חדשות,  19-COVID
תגובות