חדשות

נושא מצבה המוזנח של הפסיכיאטריה בישראל יעלה לדיון בכנס רב משתתפים

ד"ר צבי פישל, יו"ר איגוד הפסיכיאטריה, לקראת הכנס השבוע: "הגיע הזמן לתקן אפליה ארוכת שנים זאת ולתת לחולה במחלת נפש את מה שמגיע לו בדיוק כמו לחולה במחלת גוף"

ד"ר צבי פישל, יו"ר איגוד הפסיכיאטריה. "להעלות על סדר היום את בעיותיה של הרפואה הפסיכיאטרית בישראל"

"אם ממשלת ישראל לא תעלה לראש סדר העדיפויות את בעיותיה של הרפואה הפסיכיאטרית, שמצבה מוזנח מאוד כבר למעלה מ-30 שנה, ותיישם תכנית חירום, לא יוכלו עוד הפסיכיאטרים לתת טיפול מיטבי לחולים", כך הזהיר אתמול ד"ר צבי פישל, יו"ר איגוד הפסיכיאטריה בהסתדרות הרפואית, לקראת כנס האיגוד שיתקיים מחרתיים, יום ד', 20 במרץ במרכז הירידים בתל אביב.

"הגיע הזמן", הדגיש עוד ד"ר פישל, "לתקן אפליה ארוכת שנים זאת ולתת לחולה במחלת נפש את מה שמגיע לו בדיוק כמו לחולה במחלת גוף. הנתונים מעידים שכ-30% מבני האדם יסבלו ממחלה פסיכיאטרית כלשהי במהלך חייהם, אך במדינת ישראל הפסיכיאטריה היא בגדר הבן החורג של מערכת הבריאות – ושכחו אותה.

"אנו, הפסיכיאטרים, מתמודדים עם מצב בלתי אפשרי של מחסור אקוטי בתקנים, במשאבים, במבנים רעועים בבתי החולים לבריאות הנפש, בסטיגמה מאיימת ובבני משפחות מטופלים הצופים בנו נלחמים עבור יקיריהם בכלים המינימליים העומדים לרשותנו. את המצב הזה צריך לשנות לאלתר".

בכנס יסקרו את בעיותיה השונות של הרפואה הפסיכיאטרית ועתידה בישראל. באירוע צפויים להשתתף מאות אנשי מקצוע ומנהלים בכירים של מערך הפסיכיאטריה.

שני אורחים מחו"ל ירצו בכנס: היו"ר הנבחר של איגוד הפסיכיאטריה האמריקאי (APA), פרופ' ברוס שוורץ, שיציג ממצאי סקר פרספקטיבי על מצב הפסיכיאטריה בארה"ב, ופרופ' סול לוין, מנכ"ל איגוד הפסיכיאטריה האמריקאי, שנושא הרצאתו הוא מבט על הפסיכיאטריה בעולם והסוגיה האם כל הפסיכיאטרים מתמודדים עם אותן בעיות.

משתתפים אחרים יהיו: יו"ר הר"י, פרופ' ציון חגי וד"ר טל ברגמן ממשרד הבריאות. בנוסף להרצאות ולסקירות יתקיימו שני פאנלים, האחד הוגדר על ידי המארגנים כפוליטי בהנחיית ליאור קינן, בהשתתפות ח"כ דוד אמסלם, ח"כ אילן גילאון, ח"כ עודד פורר וח"כ פנינה תמנו שטה, והאחר בהנחיית מזכ"לית הר"י לאה ופנר, שבו ישתתפו ראשי סניפי האיגוד והאורחים מארה"ב.

נושאים קשורים:  ד"ר צבי פישל,  איגוד הפסיכיאטריה,  כנס פסיכיאטריה,  חדשות
תגובות
19.03.2019, 11:50

יקימו ועדה במו בפנימיות
וימשיכו לצחוק עלינו